Από ανέκαθεν μας χαροποιεί το γεγονός να βλέπουμε ελληνικό στοιχείο στο αγαπημένο μας χόμπι και τον ξεχωριστό χώρο του gaming. Ειδικά μάλιστα εάν γίνεται και με σωστό τρόπο και αξιόλογη δουλειά. Μια τέτοια περίπτωση θα χαρακτήριζα το Monarchy, το νέο παιχνίδι της Brain Seal. Μια μικρή indie εταιρία με γεμάτη παρουσία στον χώρο, που μας εκπροσώπησε μάλιστα στην περασμένη Gamescom, όντας στην ελληνική αποστολή μαζί με την ένωση Ελλήνων developers. Θεωρώ σημαντικό να αρχίσει και η Ελλάδα να ακούγεται στον χώρο, ώστε να αρχίσει να λογίζεται πιο σοβαρά και να αποσπά την προσοχή των μεγάλων εταιριών λίγο παραπάνω. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα μικρό αγοραστικό κοινό σε σχέση με υπόλοιπα “μεγαθήρια”, αλλά τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο, με την κατάλληλη στήριξη από τα μέσα, αλλά κυρίως από την κοινότητα.
Για άλλο λόγο όμως βρισκόμαστε εδώ και δεν είναι άλλος από το να μιλήσουμε για το Monarchy. Το παιχνίδι λοιπόν ανήκει στην κατηγορία των 2D Strategy παιχνιδιών. Πιο συγκεκριμένα, είναι μια πολύ ιδιαίτερη κατηγορία που δεν είναι εύκολο να την εξηγήσεις με λίγα λόγια εκτός αν έχεις ασχοληθεί. Ο πιο απλός τρόπος θα ήταν να πω ότι πατάει στα ίδια μονοπάτια με τα Kingdom παιχνίδια. Όποιος έχει ασχοληθεί με το franchise μπορεί να περιμένει κάτι αρκετά παρεμφερές με μερικές προσθήκες και διαφοροποιήσεις. Παρόλα αυτά καθιστά εμφανές από το πρώτο δευτερόλεπτο την έμπνευση και την επιρροή που έχει μεταφέρει στο Monarchy. Αρκετοί παρόλα αυτά πιστεύω, ίσως δε γνωρίζουν αυτή τη σειρά. Πάμε να κάνουμε λοιπόν μια εισαγωγή στον ιδιαίτερο κόσμο του Monarchy.
Το παιχνίδι σας καλεί να αναλάβετε τον ρόλο του βασιλιά ή της βασίλισσας και να χτίσετε ένα νέο βασίλειο από το μηδέν. Θα πρέπει να κάνετε σωστή κατανομή των πόρων που σας δίνονται και να προστατέψετε την πόλη σας από επιθέσεις. Καλείστε να διαχειριστείτε σοφά το χρυσό που σας δίνεται για τις αναβαθμίσεις κτιρίων και οπλισμού, αλλά και να αναθέσετε σε σωστά πόστα τον μικρό αριθμό από τους ακόλουθους σας. Όλες οι επιλογές περνάνε από το χέρι μας και κάθε απόφαση είναι αρκετά σημαντική. Μπορεί στα πρώτα λεπτά να μην το καταλαβαίνουμε απόλυτα, αλλά το παιχνίδι φροντίζει να μας κάνει να το καταλάβουμε σύντομα. Όσο αναπτύσσουμε την πόλη μας το πρωί με ό,τι μας δίνεται, το βράδυ καλούμαστε να αμυνθούμε εντός των τειχών της πόλης και να διαπιστώσουμε αν η στρατηγική που ακολουθήσαμε ήταν αποτελεσματική. Εάν ο εχθρός, που όσο περνάνε οι νύχτες επιστρέφει πιο δυνατός, καταφέρει και εισχωρήσει στην πόλη και είτε χτυπήσει τη βάση μας, είτε εμάς τον βασιλιά, το παιχνίδι τελειώνει χωρίς δεύτερη ευκαιρία. Μέχρι να συνηθίσουμε τους μηχανισμούς και να βρούμε τη σωστή προσέγγιση, θα περάσει αρκετές φορές η εικόνα με την ήττα από μπροστά μας. Τουλάχιστον σε εμένα πέρασε τόσες πολλές, που πια συμβιβάστηκα και την πρώτη μου πετυχημένη φορά παραξενεύτηκα.
Εδώ όμως είναι μια σημαντική επιτυχία για το Monarchy. Παρόλο που τη συντριπτική μου πλειοψηφία με το παιχνίδι την πέρασα “τρώγοντας” ξύλο από αυτό, με έκανε πεισματικά να θέλω αμέσως να αρχίσω επόμενο γύρο. Έχει κάτι το εθιστικό που ακόμα και εκνευρισμένος μετά από την αποτυχία, ήθελα να συνεχίσω να παίζω. Και η αλήθεια είναι επίσης ότι χωρίς να το καταλάβεις σε παίρνει μαζί του για αρκετές ώρες. Προσφέροντας τρία διαφορετικά σενάρια καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον ζωντανό για παραπάνω διάστημα. Προσωπικά δε βρήκα τεράστια διαφορά στα σενάρια πέρα από το περιτύλιγμα. Συνεχίζεις να παίζεις ακριβώς το ίδιο παιχνίδι, με διαφορετική προσέγγιση και στρατηγική. Ο χάρτης παραμένει τουλάχιστον παρόμοιος αν όχι ίδιος, ενώ ο σκοπός αν το δούμε πιο σφαιρικά παραμένει κυρίως η ανάπτυξη με την επιβίωση. Προσωπικά θα ήθελα να δω ένα πιο φρέσκο mode ή διαφορετικά κτίρια και χάρτες γιατί αν και εθιστικό, μετά από μερικές ώρες το ένιωθα επαναλαμβανόμενο. Η επιλογή απουσίας ιστορίας ενισχύει περαιτέρω επίσης αυτό το συναίσθημα. Στα θετικά ανήκει όμως η επιλογή co-op, που δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω, αλλά είμαι βέβαιος πως θα το έκανε πιο διασκεδαστικό και άμεσο. Σίγουρα σε κάθε περίπτωση η συγκεκριμένη προσθήκη είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.
Οπτικά δεν μπορώ δυστυχώς να πω ότι με εντυπωσίασε. Τα γραφικά του αν και είναι απλοϊκά είναι σίγουρα καθαρά και ευδιάκριτα. Στο μάτι, η πρώτη μου εντύπωση ήταν ότι θα μπορούσε να αποτελεί κάποιο mobile παιχνίδι, καθώς πέρα από το οπτικό, ταιριάζει και στο ύφος του. Δε χρησιμοποιεί μεγάλη ποικιλία στα μοντέλα των χαρακτήρων, ούτε και στο animation. Αυτό που κλέβει την παράσταση όμως είναι το περιβάλλον του. Βρήκα πολύ όμορφες τις εναλλαγές του καιρού και ειδικά τις καταιγίδες, ενώ όταν κόβεις δέντρα, το μέρος θα γίνεται πιο φωτεινό επειδή θα είναι πια πιο ανοιχτό και δε θα κρύβει τον ήλιο. Πολύ ωραία λεπτομέρεια, που βρήκα γενικότερα την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον καλοδουλεμένη.
Ενώ το παιχνίδι δεν προσφέρει αρκετούς μηχανισμούς, πέρα από τη διαχείριση πόρων, χρησιμοποιεί πολύ έξυπνα τον ήχο. Είναι αναπόσπαστο μέρος του gameplay και δεν πρέπει να αγνοηθεί σε καμία περίπτωση. Για παράδειγμα, το άλογο μας όταν θα αρχίσει να ξεμένει από αντοχή θα το καταλαβαίνουμε από τον τρόπο που ανασαίνει. Επίσης, κατά τη διάρκεια της νύχτας που δεχόμαστε επίθεση, θα πρέπει να επιβλέπουμε αρκετά σημεία ώστε να προσφέρουμε τη βοήθεια μας και να αντιδράμε ανάλογα. Ο ήχος μπορεί να μας κατατοπίσει έγκαιρα, ώστε να πάμε στα σωστό σημείο την κατάλληλη στιγμή. Ο χρόνος είναι αρκετά σημαντικός, καθώς και ένα παραπάνω βέλος μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αυτά συνδυάζονται σαφώς με το soundtrack του τίτλου, που η εναλλαγή του ήχου μεταξύ δράσης και ηρεμίας είναι χαρακτηριστική.
Ο τίτλος δοκιμάστηκε στην OLED έκδοση του Nintendo Switch και κυκλοφορεί επίσης για όλες τις πλατφόρμες. Αν και το Monarchy δε φαίνεται να δοκιμάζει τις κονσόλες, ομολογώ πως δε συνάντησα το παραμικρό τεχνικό πρόβλημα. Τρέχει απολύτως ομαλά ακόμα και στις πιο γεμάτες μάχες, ενώ τα loading του επίσης ήταν πολύ γρήγορα. Το μόνο που ίσως θα ήθελα καλύτερη αντιμετώπιση είναι στο AI. Υπήρχαν αρκετές φορές που οι ακόλουθοι πολλές φορές έπαιρναν ανεξήγητες αποφάσεις ή δυσκολευόμουν να τους κάνω να συμπεριφερθούν σωστά στη μάχη. Σε ένα παιχνίδι που κάθε στρατιώτης είναι τόσο σημαντικός, κυρίως επειδή εμείς δεν μπορούμε να πολεμήσουμε και απλά διατάζουμε τους ακολούθους μας, το να τον χάνεις χωρίς να φταις πονάει διπλά. Σε σημείο που πολλές φορές δεν υπάρχει επιστροφή και αναγκαστικά ξεκινάμε νέο γύρο από την αρχή. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως υπάρχει η ελληνική γλώσσα σαν επιλογή, αλλά χρησιμοποιείται μόνο στο μενού, μιας και μέσα στο παιχνίδι δεν υπάρχουν ούτε διάλογοι, ούτε κείμενα.
Το Monarchy είναι ένα παιχνίδι που στο τέλος της ημέρας με αφήνει διχασμένο. Είχα μια αρκετά ανταγωνιστική σχέση μαζί του, μιας και δε δεχόμουν να το αφήνω να με νικάει συνεχώς. Παραδέχομαι ότι για αρκετές ώρες δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου, το οποίο σημαίνει ότι κάτι κάνει καλά. Όταν κατάφερα όμως να το αποκωδικοποιήσω και να γευτώ -επιτέλους- την επιτυχία, άρχισε και το ενδιαφέρον μου να μειώνεται.
Η ελληνική ομάδα της Brain Seal με έκανε να περάσω μερικές έντονες ώρες μαζί του και νομίζω πως με μερικές στοχευμένες προσθήκες, ο τίτλος μπορεί να απογειωθεί. Ελπίζω μελλοντικά η ομάδα να πάρει αντίστοιχα όσο χρόνο χρειαστεί και να δούμε πολλούς ακόμα τίτλους, τρυπώντας κάθε φορά το ταβάνι της. Σίγουρα από μεριάς μας έχει αποκτήσει πιστούς ακόλουθους, που θα περιμένουν να παίξουν με ενθουσιασμό ότι μας παραδώσει.
Το Bossfight.gr ευχαριστεί θερμά την εκδότρια εταιρεία που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες του Review.
Περισσότερα σαν αυτό…
Kingdom: New Lands
Yes, Your Grace
Age of Mythology: Retold
Stronghold Crusader HD
Πληροφορίες
- Είδος: Strategy, Adventure
- Developer: Brain Seal
- Publisher: Brain Seal
- Πλατφόρμες: PlayStation 5, Xbox Series, Nintendo Switch, PC
- Tested on: Nintendo Switch OLED
- Ημερομηνία κυκλοφορίας: 6 Νοεμβρίου
- PEGI: 7 (Fear, Mild Violence)
- Players: 1-2 Players
- Προοπτική: Side View
- Τιμή Κυκλοφορίας: 14,99€
- Links: Website, Twitter, PlayStation Store, Xbox Store, Nintendo eShop, Steam