EditorialsIndustryNews

Editorial — Η έλλειψη των Demos στη βιομηχανία του Gaming

Η ανάγκη για μια προεπισκόπηση πριν την κυκλοφορία

Βρισκόμαστε σε μια εποχή που το gaming αποτελεί καθημερινό κομμάτι της ζωής μας, αλλά κάτι σημαντικό νιώθω πως λείπει, τα demos. Προσωπικά, θέλω να έχω την ευκαιρία να δοκιμάσω ένα παιχνίδι πριν από την κυκλοφορία του, να νιώσω την ατμόσφαιρα του και να αποφασίσω αν αξίζει τον χρόνο και τα χρήματά μου. Θέλω να με προσεγγίσει και να μου ενθαρρύνει την ανυπομονησία και τελικά να αποφασίσω με αυτό το κριτήριο την αγορά του τελικού προϊόντος.

Η αφορμή για αυτό το κείμενο ήταν η δήλωση του Katsuhiro Harada της Bandai Namco, καθώς και η πρόσφατη κυκλοφορία του demo για το Prince of Persia: The Lost Crown. Ο δημιουργός του Tekken μου έδωσε να καταλάβω την σημαντικότητα των demos και πως αυτά επιδρούν. Ο Harada δήλωσε πως η προσφορά του demo βοήθησε σημαντικά στις προπαραγγελίες του Tekken 8. Αισθάνομαι πως ο παίκτης, αφού ολοκληρώσει ένα demo, αναπτύσσει σχέση με το παιχνίδι και είναι πιο πιθανό να επενδύσει στην τελική έκδοση.

Σκέφτομαι ότι η καλύτερη διαφήμιση για ένα προϊόν είναι το δωρεάν δείγμα. Αυτό συγκρίνεται με τα δωρεάν δείγματα τυριών στα σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν πριν αποφασίσουν να αγοράσουν, δημιουργώντας έτσι εμπιστοσύνη και προάγοντας το ενδιαφέρον. Οι developers, με κινήσεις όπως αυτές, μπορούν να δείξουν πως πραγματικά νοιάζονται για τους παίκτες αλλά και για το προϊόν τους. Δε θέλω μόνο να δω gameplay videos. Θέλω να βιώσω το gameplay. Ακόμη και αν έχει την ίδια διάρκεια με το trailer, αρκεί να έχει την ίδια ένταση και συγκίνηση.

Στις παλιότερες εποχές, όπως και πολλοί από εσάς θυμάστε, τα demos ήταν διαθέσιμα εβδομάδες πριν την επίσημη κυκλοφορία, συνήθως μέσω δίσκων. Ήταν σαν ένα παράθυρο προς το μέλλον του gaming, προσφέροντας μια αγωνιώδη ανυπομονησία. Εξαντλούσαμε κάθε σπιθαμή τους μέχρι να πιάσουμε στα χέρια μας το παιχνίδι φινιρισμένο. Σήμερα, με το διαδίκτυο, αν και πιο προσβάσιμα, τα demos είναι ελάχιστα.

Στις εποχές του PlayStation 2, του πρώτου Xbox, του Dreamcast, οι παίκτες είχαν την πολυτέλεια να παίζουν demos από επερχόμενα παιχνίδια. Θυμάμαι τον ρομαντισμό του να αγοράζω ένα περιοδικό για να μάθω νέα αλλά και να πάρω μία μικρή γεύση από τα παιχνίδια που θα κυκλοφορούσαν στο μέλλον. Οι δίσκοι που ερχόντουσαν μαζί, ήταν η μόνη πρόσβαση σε αυτές τις προεπισκοπήσεις, προσφέροντας μια ευκολότερη σύνδεση με τον κόσμο του gaming. Δε γνωρίζω τη διαδικασία που υπήρχε στο PC, αν και ξεκίνησα με αυτό με κέρδισαν οι κονσόλες, λογικά ήταν παρόμοια, θυμάμαι να αγοράζω περιοδικά με demo δίσκους για αυτό αλλά σίγουρα αλλά θα υπήρχαν και στο διαδίκτυο. Σήμερα, με το Internet, αυτή η εμπειρία μπορεί να είναι ακόμη πιο προσβάσιμη, αλλά παράλληλα αντιμετωπίζουμε περιορισμούς.

Παρόλο που η τεχνολογία εξελίσσεται, η παραγωγή demos ενδέχεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες λόγω του χρόνου και του μεγέθους ενός παιχνιδιού. Οι developers αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην παραγωγή δοκιμαστικών εκδόσεων λόγω του αυξημένου χρόνου και της πολυπλοκότητας της διαδικασίας. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ πως δεν πρέπει να θεωρείται δικαιολογία. Οι παίκτες θέλουν περισσότερο από ένα trailer και μια περιγραφή για να αποφασίσουν. Είναι γεγονός ότι η παραγωγή ενός demo μπορεί να απαιτεί χρόνο και πόρους. Ωστόσο, αν τα demos ενθαρρύνουν τους παίκτες να αγοράσουν το παιχνίδι, αυτό μπορεί να αποδειχθεί επενδυτικό για τους developers. Το παράδειγμα του Harada που ανέφερα πώς το demo βοήθησε στις προπαραγγελίες του Tekken 8 είναι αντιπροσωπευτικό.

Συνολικά, η προσφορά demos θα μπορούσε να είναι ένας καλός τρόπος να ανακάμψει η βιομηχανία. Είναι ευεργετική τόσο για τους παίκτες όσο και για τους developers και τους εκδότες. Το να δίνεται η ευκαιρία στους παίκτες να “αισθανθούν” ένα παιχνίδι πριν την αγορά του μπορεί να δημιουργήσει δέσμευση και ενθουσιασμό. Με τη σωστή προσέγγιση, τα demos μπορούν να γίνουν το δυνατό κίνητρο που χρειάζεται η βιομηχανία για να εξελιχθεί.

Καθώς ολοκληρώνω αυτές τις γραμμές, αναρωτιέμαι γιατί η δυνατότητα αυτή έχει εξαφανιστεί στον σημερινό κόσμο που όλα είναι ψηφιακά. Η πρόσβαση στα demos πριν τη κυκλοφορία ενός παιχνιδιού φαίνεται εφικτή και οι επιπτώσεις τους θα μπορούσαν να είναι θετικότατες από όλες τις πλευρές.

Είναι καιρός να επιστρέψουμε σε αυτήν την παράδοση, να επαναφέρουμε τη χαρά του να παίρνουμε μία γεύση παίζοντας προτού αγοράσουμε και να θυμηθούμε ότι η πολυπλοκότητα των παιχνιδιών δεν πρέπει να είναι εμπόδιο στην προσφορά μιας προεπισκόπησης. Με την επιστροφή των demos, μπορούμε να ξαναζήσουμε την ανυπομονησία των πρώτων βημάτων σε ένα νέο παιχνίδι και να ξαναβρούμε την επικοινωνία με τους developers. Ας δώσουμε στους παίκτες την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο των παιχνιδιών πριν από την τελική απόφαση και ας επαναφέρουμε τον ενθουσιασμό στο gaming που όλοι αγαπάμε.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Show More

Αντώνης Κοντοδήμας

Gamer, γραφίστας, φωτογράφος. Ο Αντώνης είναι ο ιδρυτής και το βαρύ πυροβολικό της ειδησεογραφίας του bossfight.gr. Όταν δε βρίσκεται πίσω από το πληκτρολόγιο, συνήθως αγοράζει skins σε online παιχνίδια. Αγαπάει τις κονσόλες ενώ είναι ίσως ο μόνος που εκτιμά κακά παιχνίδια που υπό κανονικές συνθήκες δε θα έπαιζε κανείς άλλος.
Back to top button