Lunar Axe

Ένα σύντομο ταξίδι στους αστικούς μύθους της Βραζιλίας

Το Lunar Axe είναι ένας point & click adventure τίτλος που μας έρχεται από το OPS Game Studio. Το παιχνίδι κυκλοφορεί ήδη από τον Ιούλιο του 2022 για PC και τώρα είναι καιρός και οι κονσόλες να το γνωρίσουν. Μαζί με αυτό, θα μάθουμε αληθινά γεγονότα και αστικούς μύθους από τη χώρα της Βραζιλίας και θα προσπαθήσουμε να λύσουμε το μυστήριο με τους σεισμούς που ταλαιπωρούν το Sao Luis. Όλα αυτά σε ένα όμορφο περιτύλιγμα από ζωγραφισμένα στο χέρι γραφικά.

Τα point & click παιχνίδια είναι από τα πιο παλιά genre στη βιομηχανία και νομίζω, για πολλούς από εμάς αυτά που μας εισήγαγαν στο μαγικό κόσμο του gaming. Από τις πιο χαρακτηριστικές gaming αναμνήσεις της παιδικής μου ηλικίας, είναι να τρέχω στο δεινόσαυρο PC της εποχής των 90s και να ανοίγω (μετά από συγκινητική προσπάθεια) το Monkey Island και με τα λιγοστά αγγλικά που ήξερα τότε, να το απολαμβάνω και να προσπαθώ να βρω αντικείμενα σκορπισμένα στην οθόνη.

Η αλήθεια είναι πως είχα καιρό να ασχοληθώ και να επενδύσω τον χρόνο μου πάλι σε ένα point & click τίτλο, οπότε η έλευση του Lunar Axe στην παρούσα φάση είναι παραπάνω από καλοδεχούμενη. Το είδος γενικότερα δεν έχει αποκτήσει καμία ιδιαίτερη εξέλιξη από την τότε εποχή, κάτι που δεν ξέρω πως με κάνει να νιώθω. Από τη μία μου δίνει την αίσθηση της νοσταλγίας και του οικείου που μένει αναλλοίωτο στον χρόνο. Ίσως δε χρειάζεται αλλαγές επειδή η συνταγή είναι μια χαρά ως έχει. Προσωπικά όμως, θεωρώ πως η απήχηση  και η εμπορικότητα του είδους είναι αρκετά φθίνουσα. Οι νεότερες ηλικίες μπορεί να μη γνωρίζουν καν τι πάει να πει point & click. Ίσως θα χρειαζόταν μια φρέσκια προσέγγιση στο είδος και μερικές πινελιές των σύγχρονων μηχανισμών του gaming, ώστε να βρει μεγαλύτερο κοινό.

Το Lunar Axe λοιπόν, ανήκει στην κατηγορία που δεν καινοτομεί και δε φέρνει κάποια αλλαγή στο είδος. Πρόκειται για ένα κλασσικό point & click με αρκετά puzzles και μερικά hidden objects στοιχεία στο gameplay του, που στο τέλος, στο μεγάλο bossfight γίνεται και λίγο action με μία quick time event μάχη. Είναι ένα παιχνίδι που δεν έχει σκοπό να ταρακουνήσει το είδος. Μεταφορικά τουλάχιστον, γιατί εντός παιχνιδιού μας ταρακουνάει αρκετά, καθώς σεισμικές δονήσεις έχουν κατεδαφίσει σχεδόν όλο το Sao Luis, την πόλη όπου λαμβάνει μέρος το παιχνίδι. Κάτι που έμαθα και θα ήθελα επίσης να το μοιραστώ μαζί σας σαν fun fact, είναι και το ότι πρόκειται και για την πόλη από όπου κατάγονται οι συντελεστές του παιχνιδιού.

Το παιχνίδι μας ξεκινάει σε μια εγκαταλελειμμένη και μισοκατεδαφισμένη έπαυλη, χωρίς να μας δίνει στοιχεία για το ποιοι είμαστε και τι ακριβώς γυρεύουμε εκεί. Σύντομα θα συναντήσουμε μια μυστήρια φιγούρα που φαίνεται να στοιχειώνει την έπαυλη χωρίς να μας λέει απολύτως τίποτα. Προσωπικά ένιωσα υπνωτισμένος και αγνόησα ότι υπήρχε τριγύρω μου ώστε να την ακολουθήσω, γιατί ένιωθα ότι ήθελε να με οδηγήσει κάπου, λες και περίμενε καρτερικά τον ερχομό μου. Αυτό είναι γενικά στα πολύ θετικά του παιχνιδιού, που με ελάχιστο story-telling σου περνάει άψογα τι θέλει να πει και δε δημιουργεί κενά και ερωτήσεις.

Ό,τι πρόκειται να μάθουμε για την ιστορία του παιχνιδιού, θα το μάθουμε ως κατά κύριο λόγο από τα σημειώματα που θα βρίσκουμε διάσπαρτα στον κόσμο. Γενικά δεν είναι ο αγαπημένος μου τρόπος αφήγησης, αλλά τα σημειώματα είναι συνήθως σύντομα και αινιγματικά, οπότε απέσπασαν την προσοχή και το ενδιαφέρον μου, ώστε να θέλω να βρω τα επόμενα για να μάθω περισσότερα.

Επειδή το παιχνίδι είναι αρκετά σύντομο, κάπου στις δύο με τρεις ώρες ανάλογα πόσο θα σας δυσκολέψουν οι γρίφοι του, δε θέλω να σας κάνω spoiler σχετικά με την ιστορία. Αυτό που μπορώ να μεταφέρω για να μη σας χαλάσω την εμπειρία όμως, είναι πως καλείστε να βρείτε τη λύση στους πολλούς και μυστήριους σεισμούς που ταλαιπωρούν την πόλη κι έχουν μετατρέψει το Sao Luis σε πόλη φάντασμα. Ενώ δεν είναι horror, είναι ένα πάρα πολύ ατμοσφαιρικό και σκοτεινό παιχνίδι, πράγμα που ξεχώρισα πιο πολύ από όλα στον τίτλο. Με έκανε αρκετές φορές να περιμένω κάτι να με τρομάξει. Δε θα πω αν υπήρχε κάτι εν τέλη που να με τρόμαξε, θα το ανακαλύψετε μόνοι σας. Πάντως, είχε χτίσει σίγουρα μια πολύ καλή ατμόσφαιρα καθ’ όλη τη διάρκεια του, παρόλο που η κορύφωση αυτής δεν μπορώ να πω ότι ήταν η αντίστοιχη. Σίγουρα περίμενα κάτι πιο καλοδουλεμένο στο τέλος, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι πρόκειται και για μία indie παραγωγή με πολύ χαμηλό budget, που ζητάει και ελάχιστα χρήματα από τον παίχτη. Δεν έχω σκοπό για αυτό το λόγο να το δικαιολογήσω σε τυχόν προβλήματα που θα αναφερθούν, απλά καλό θα ήταν όμως να ληφθεί κι αυτό στα υπόψιν.

Όσον αφορά τους βασικούς μηχανισμούς του, το Lunar Axe επικεντρώνεται κυρίως σε πολλούς γρίφους, στο να βρούμε κρυμμένα αντικείμενα και κυρίως στην οξυδέρκεια και την παρατηρητικότητά μας. Διαθέτουμε επίσης ένα μικρό inventory, που βοηθάει στο να αποθηκεύουμε πολύτιμα αντικείμενα που θα βρίσκουμε ανά τις περιοχές, τα οποία θα χρησιμεύσουν στην πορεία του παιχνιδιού. Η βασική ιδέα είναι να αλληλοεπιδράμε με κάθε τι που μας κεντρίζει το ενδιαφέρον στην οθόνη, κάτι που πολύ πιθανό να κρύβει και κάτι σημαντικό εν τέλη.

Οι γρίφοι με βρίσκουν λίγο διχασμένο οφείλω να πω την αλήθεια. Μερικοί ήταν αρκετά εύκολοι ενώ κάποιοι άλλοι δε μου έβγαζαν κάποιο νόημα και αναγκάστηκα να στραφώ προς τον οδηγό του παιχνιδιού. Υπήρχαν σαφώς και μερικοί που ήταν αρκετά ενδιαφέρον, σε ένα σύνολο γενικά που σε βάζει να ξύσεις το κεφάλι σου και να σκεφτείς. Μπορώ να πω όμως, πως υπήρχε ποικιλία και δε συνάντησα κάτι επαναλαμβανόμενο. Το πιο εύκολο όμως στον τομέα των γρίφων είναι τα hidden objects. Ως επί το πλείστον μας καλεί να βρούμε έξι κρυμμένα αντικείμενα από την εικόνα που έχουμε μπροστά μας, η οποία θα είναι αρκετά μικρή και αν κάποιος θέλει, μπορεί να τα βρει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα κάνοντας απλά τυχαία κλικ πάνω της. Ένα ωραίος μηχανισμός όμως του παιχνιδιού, ήταν σε μία από τις αφηγήσεις του, όπου το παιχνίδι μας διηγούταν μια ιστορία σαν να είναι μέσα από βιβλίο κι εμείς θα πρέπει να τη διορθώσουμε σύμφωνα με την αφήγηση, βρίσκοντας τα κρυμμένα αντικείμενα και τοποθετώντας τα σωστά στη σελίδα.

Οπτικά για το παιχνίδι έχω να πω κυρίως θετικά λόγια. Κατ’ αρχάς, τεράστια εντύπωση μου έκανε το screen title, το οποίο είναι από τα πιο όμορφα που έχω δει σε όλη μου την gaming ενασχόλησή ανά τα χρόνια. Είναι σαν έργο τέχνης κάποιου κλασσικού ζωγράφου, μόνο που είναι και ελαφρώς ζωντανό. Περίεργο μέρος για να σταθώ, το καταλαβαίνω, αλλά μαζί με το Xenoblade Chronicles: Definitive Edition (που παραμένει το πιο όμορφο και ιδιαίτερο screen title που έχω δει έως τώρα) συνθέτουν μια δυάδα άξια αναφοράς. Όπου αξίζει να δώσουμε τα εύσημα, γιατί να μην το κάνουμε άλλωστε, σωστά;

Σίγουρα δεν είναι κάθε καρέ του εξίσου όμορφο και ξεχωριστό, αλλά φαίνεται πως η ομάδα πίσω από το Lunar Axe έχει σχεδιάσει και ζωγραφίσει το παιχνίδι με αγάπη. Τα χρώματα του είναι ζωντανά και ιδιαίτερα. Ο κόσμος γεμάτος με σκηνές που σου τραβάνε τη προσοχή, όπως ερείπια, εγκαταλελειμμένα σπίτια κι εκκλησίες, ψηλά κτίρια και αγάλματα. Αρκετά χορταστικό στο μάτι.

Αν κάπου δεν τα πηγαίνει καλά το παιχνίδι, αυτός θα είναι ο ακουστικός τομέας του. Εδώ δεν έχουμε κάτι ιδιαίτερο να του προσάψουμε. Πέρα από την έλλειψη voice overs, που ως ένα σημείο είναι απολύτως κατανοητό, τα υπόλοιπα ακούσματα στο παιχνίδι είναι κάπως generic. Αν ο ήχος μπορούσε να ντύσει λίγο καλύτερα την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού θα μας έβαζε ακόμα περισσότερο στο κλίμα του. Μιλάω κυρίως για την απουσία abient και εξωτερικών παραγόντων, που θα μπορούσαν να είχαν εισαχθεί και θα ανέβαζαν την εμπειρία μερικά κλικ παραπάνω.

Για τη διάρκεια του παιχνιδιού ανέφερα πως πρόκειται για ένα αρκετά σύντομα παιχνίδι, κάπου στις 3 ώρες. Το παιχνίδι προσφέρει 4 περιοχές προς εξερεύνηση. Την αρχική έπαυλη, δύο εκκλησίες και μία πλατεία. Καμία περιοχή δεν προσφέρει ουσιαστικά κάτι διαφορετικό από την άλλη, καθώς έχουμε την ίδια δομή προόδου. Να λύσουμε τους γρίφους που θα συναντήσουμε και να βρούμε το πολύτιμο αντικείμενο της περιοχής. Το ανακτάμε και προχωράμε στην επόμενη περιοχή, με την προηγούμενη να μην έχει τίποτα απολύτως πια να προσφέρει στο ταξίδι μας. Μια πολύ ωραία εισαγωγή από μεριάς της OPS Game Studio, είναι ότι σε κάθε περιοχή υπάρχει ένας προαιρετικός γρίφος. Αν τον λύσουμε προσφέρει πληροφορίες σχετικά με αληθινά γεγονότα της εποχής και της πόλης, καθώς επίσης και άλλα πράγματα γύρω από το παιχνίδι, που όποιος έχει ιστορικές περίεργες μπορεί να τα βρει ενδιαφέρον.

Σχετικά με την απόδοση του δε θα έπρεπε να έχω να πω πολλά, λόγω του ότι κυρίως δεν είναι καθόλου απαιτητικό παιχνίδι. Παρόλα αυτά, συνάντησα στη 3η περιοχή του παιχνιδιού ένα αρκετά ενοχλητικό ακουστικό bug, που με ανάγκασε καθ’ όλη τη διάρκειά της να ακούω γρανάζια να γυρνάνε. Οι προσπάθειές μου μετά από επανεκκίνηση του τίτλου να διορθώσουν το πρόβλημα, δυστυχώς απέβησαν άκαρπες. Αυτό, σε συνδυασμό με την απουσία save στο παιχνίδι, που κάθε επανεκκίνηση της πίστας σήμαινε ότι πρέπει να περάσω όλη την περιοχή και τους γρίφους της από την αρχή, με έβγαλε για λίγο εκτός κλίματος και εμπειρίας. Το παιχνίδι δοκιμάστηκε στην OLED έκδοση του Switch κι ενώ δε βρήκα καμία διαφορά μεταξύ docked και handheld, οφείλω να πω, πως στην OLED οθόνη του Switch, δείχνει αρκετά όμορφο.

Το Lunar Axe δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Το είδος που ‘χει διαλέξει είναι σίγουρα λίγο niche. Είναι όμως μια πολύ ευπρόσδεκτη προσθήκη, που στέκεται αξιοπρεπέστατα με τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους. Ειδικά αν κάποιος είναι στην αναζήτηση σχετικών τίτλων, πιστεύω το Lunar Axe μπορεί να του προσφέρει μερικές ποιοτικές ώρες στον ελεύθερο του χρόνο. Δεν είναι παιχνίδι που θα σε κάνει να σκεφτείς μετά την ολοκλήρωσή του, ούτε πρόκειται να το συζητάμε για μέρες λέγοντας πόσο εκπληκτικό παιχνίδι ήταν. Θα σας αφήσει όμως με ένα χαμόγελο και ένα αίσθημα ικανοποίησης μετά την ολοκλήρωση του. Θα έχετε γνωρίσει μέσω ενός παιχνιδιού έναν αστικό μύθο που μας έρχεται από μία μακρινή πόλη της Βραζιλίας και θα έχετε καταφέρει να τη σώσετε από τον αφανισμό. Θα έχετε περπατήσει σε πραγματικές περιοχές και θα επισκεφτείτε πραγματικά κτίρια. Δεν ξέρω πόσοι από μας έχουμε την τύχη στη ζωή μας να επισκεφτούμε την Λατινική Αμερική, οπότε μέσω του Lunar Axe τουλάχιστον μπορούμε να πάρουμε μια πολύ μικρούλα γεύση.

Το παιχνίδι το εκτίμησα για αυτό που είναι και που προσφέρει, σεβάστηκα τις αδυναμίες και τα λάθη του, καθώς εξαρχής δεν είχα μεγάλες βλέψεις για το τι θα συναντήσω. Το αίσθημα ήταν ότι με πήρε από το χέρι για να μου πει την ιστορία του. Έχουν περάσει αρκετές ώρες από όταν το ολοκλήρωσα και ακόμα νιώθω πως η εμπειρία μου αν και σύντομη, άξιζε τον χρόνο.

To Bossfight.gr ευχαριστεί θερμά την εκδότρια εταιρεία που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες του Review.


Περισσότερα σαν αυτό…

Return to Monkey Island

Thimbleweed Park

My Brother Rabbit

Machinarium

Πληροφορίες

  • Είδος: Point & Click, Puzzle, Adventure
  • Developer: Ops Game Studio
  • Publisher: Ops Game Studio
  • Πλατφόρμες: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, Switch, PC (Steam, Epic)
  • Tested on: Nintendo Switch (OLED)
  • Ημερομηνία κυκλοφορίας: 18 Απριλίου (Console Ports)
  • PEGI: 12 (Moderate Violence)
  • Players: Single-Player
  • Προοπτική: First-Person, Text
  • Τιμή Κυκλοφορίας: 4,99€
  • Links: Website, Twitter, Steam Page, Epic Games Page, PlayStation Store, Xbox Store, Nintendo eShop

Lunar Axe

7

Βαθμός

7.0/10

ΘΕΤΙΚΑ

  • Όμορφα γραφικά ζωγραφισμένα στο χέρι
  • Φανταστική ατμόσφαιρα
  • Έξυπνο Story Telling βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Πολύ μικρό σε διάρκεια
  • Ύπαρχουν μερικά bug
  • Ο ακουστικός τομέας είναι φτωχός
+1
4
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
Show More

Γιώργος Μανωλάκης

Μερικοί θρύλοι λένε πως γεννήθηκε με μία κονσόλα στα χέρια. Άλλοι πως είναι ο μεγαλύτερος εκπαιδευτής Pokemon που έχει υπάρξει ποτέ. Εκείνος σεμνός και συγκροτημένος, έτοιμος να αποδεχτεί κάθε πρόκληση που θα συναντήσει στο διάβα του. Πέρα για την αγάπη του στα Pokemon, περνάει αρκετές ώρες παίζοντας single player/story driven games.
Δείτε επίσης
Close
Back to top button