
Οι απορίες και τα υποθετικά λόγια των παιχτών του Call of Duty για το πως λειτουργεί το σύστημα matchmaking στους αγώνες, είναι ατελείωτα.
Η Activision σε συνέχεια της σειράς, μέσα από ένα επίσημο έγγραφο 25 σελίδων που το ονομάζει “Matchmaking Series: The Role of Skill in Matchmaking” μας παρουσιάζει μια εκτενή, εις βάθος ματιά για το πως ακριβώς δουλεύει το περιβόητο Skill Based Matchmaking μοντέλο – ή εν συντομία SBMM – στο Call of Duty.
Για όσους δε γνωρίζουν, το SBMM αφορά κυρίως online competitive τίτλους και σκοπός του είναι να τοποθετεί στους αγώνες, παίχτες που κυμαίνονται περίπου στο ίδιο επίπεδο (level) μεταξύ τους καθώς και ανάλογα με την ικανότητά (skill) τους. Έτσι, όταν το SBMM είναι ενεργοποιημένο και λειτουργεί σωστά, δε μπορεί να τοποθετήσει στον ίδιο αγώνα έναν αρχάριο παίχτη με έναν έμπειρο αντίπαλο.
Στις περισσότερες σελίδες του εγγράφου που δημοσίευσε η Activision, η θεωρία που επικρατεί αφορά το Skill του κάθε παίχτη. Το Skill αυτό υπολογίζεται λαμβάνοντας υπόψη τρία κριτήρια:
- Τα συνολικά Kills του παίχτη σε κάθε αγώνα (Match Total Kills)
- Kill και Death Ratio
- Kills και Deaths από τον εχθρό
Το νούμερο 3, όσο απλό και να φαίνεται, στην πραγματικότητα λειτουργεί πολύ έξυπνα διότι δίνει στην Activision τα ακριβή στατιστικά από το πόσες φορές ο εκάστοτε παίχτης σκοτώθηκε από κάποιον εχθρό, χωρίς να υπολογίζει το “self-kill”. Πράγμα που σημαίνει ότι οι παίχτες δε μπορούν να ξεγελάσουν το SBMM σύστημα σκοτώνοντας συνέχεια τον εαυτό τους με σκοπό να ρίξουν τα στατιστικά τους. Η ομάδα ανάπτυξης έχει προβεί σε άπειρες δοκιμές τα τελευταία έτη και συνεχίζει να ανανεώνει το SBMM.
Κάθε φορά που κάποιος παίχτης αναζητεί αγώνα, το πρώτο πράγμα που ελέγχει η διαδικασία του matchmaking συστήματος είναι η γεωγραφική του θέση. Το σύστημα ψάχνει παίχτες που η περιοχή τους βρίσκεται κοντά στον χάρτη. Έπειτα, το σύστημα υπολογίζει το skill που αναφέραμε πιο πάνω ώστε όλοι οι παίχτες να έχουν σχεδόν τα ίδια στατιστικά (επίπεδο, skill κλπ).
Για την ιστορία, η Activision πριν από μερικούς μήνες δοκίμασε ένα μυστικό πείραμα στο Modern Warfare 3. Αφαίρεσε τις μετρήσεις των skill στο SBMM σε αρκετούς χιλιάδες παίχτες με σκοπό να συλλέξουν το ανάλογο feedback. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σε όλα τα lobbies οι παίχτες να μάχονται μεταξύ τους δίχως να υπολογίζεται το Skill Based Matchmaking και τα στατιστικά που σύλλεξε η εταιρεία ήταν πως το 80% των παιχτών αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον αγώνα πριν τελειώσει. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, ένας νέος παίχτης στο Call of Duty να αντιμετωπίζει αντιπάλους που παίζουν τον τίτλο χρόνια.
Τέλος, το περίφημο Skill-Based Matchmaking του Call of Duty λαμβάνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα αλλαγές και τροποποιήσεις για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους παίχτες, όμως η ραχοκοκαλιά του λειτουργεί με τον τρόπο που μας εξήγησε (επιτέλους) η Activision.