
Υπήρχε μια εποχή που θυμάμαι τον εαυτό μου να παίζει με φορτωτές και εκσκαφείς. Μπορεί να έχουν περάσει αρκετά χρόνια από αυτές τις αναμνήσεις, αλλά το RoadCraft κατάφερε να τις ξυπνήσει, με τη μόνη διαφορά ότι αυτή τη φορά καλούμαι να το κάνω “στα σοβαρά”.
Στο RoadCraft, έχουμε την Saber Interactive να παίρνει μια δοκιμασμένη και πετυχημένη συνταγή των MudRunner και SnowRunner, και να τη μετατρέπει σε μια αρκετά χορταστική εμπειρία κατασκευής, όπου φτιάχνουμε δρόμους, γεφυρώνουμε ποτάμια και αποκαθιστούμε υποδομές σε κατεστραμμένες περιοχές. Όμως, όπως σε κάθε εργοτάξιο, έτσι κι εδώ, τα πράγματα δεν πάνε πάντα βάσει σχεδίου.
Από την πρώτη στιγμή, το παιχνίδι σού ξεκαθαρίζει τη βασική του δομή. Αναλαμβάνουμε αποστολές σε περιοχές που έχουν πληγεί από διάφορες φυσικές καταστροφές (πλημμύρες, κατολισθήσεις) και πρέπει να αποκαταστήσουμε τις υποδομές με νέους δρόμους, γέφυρες και αγωγούς. Σε όλο αυτό, έχουμε φυσικά σύμμαχο μια τεράστια πληθώρα από οχήματα, που μακάρι να μπορούσα να σας ονομάσω το καθένα από αυτά ξεχωριστά, αλλά οι γνώσεις μου περιορίζονται στα πολύ βασικά. Το μόνο που μπορώ να υποσχεθώ, είναι ότι υπάρχει πραγματικά μεγάλη γκάμα από πολλά κι εξειδικευμένα οχήματα για όλες τις εργασίες, που θα αφήσουν και τον πιο μεγάλο λάτρη του είδους απόλυτα ικανοποιημένο.
Το gameplay ακολουθεί δύο γραμμές. Στη μία είμαστε οι απόλυτοι χειριστές των οχημάτων που γινόμαστε υπεύθυνοι για το ότι υπάρχει στο παιχνίδι, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να υπολογίζουμε το βάρος την ροπή και τη πρόσφυση κάθε οχήματος σε σχέση με τα δύσκολα τερέν. Στη δεύτερη, υπάρχει ένας πιο παθητικός ρόλος που μας αναθέτει το παιχνίδι. Καθαρίζοντας τον χώρο και δημιουργώντας οδικά προσβάσιμους δρόμους, αναθέτουμε σε φορτηγά δρομολόγια, όπου μεταφέρουν φυσικούς πόρους όπως ξυλεία, σίδερο και πέτρα. Σημαντικό εδώ να γίνει κατανοητό, ότι όλο αυτό γίνεται επίσης χειροκίνητα και τα φορτηγά πρέπει να έχουν ανοιχτό δρόμο γιατί μπορούν κάλλιστα να κολλήσουν στο παραμικρό εμπόδιο, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να λυθεί από εμάς.
Κάτι που σε προσωπικό επίπεδο δε βρήκα ευχάριστο, είναι το πόσο χρειάζεται η δική μας παρέμβαση, πρακτικά παντού και συνεχώς. Όταν κάτι λειτουργεί, υπάρχει μια ικανοποίηση. Βλέπεις τα αποτελέσματα και τον κόπο της δουλειάς σου να φέρνει αποτελέσματα, κάτι που σου μεταφέρει κι ένα αίσθημα αυτοπεποίθησης. Δυστυχώς όμως τα προβλήματα εμφανίζονται γρήγορα σε κάποιους βασικούς τομείς.
Παρά τα εξαιρετικά physics του περιβάλλοντος, η αίσθηση της οδήγησης είναι υπερβολικά άτσαλη. Τα οχήματα μοιάζουν να μην έχουν βάρος, η επιτάχυνση δεν σε πείθει και μερικές βασικές λειτουργίες όπως τα φώτα ή η αλλαγή ταχυτήτων είναι είτε πλήρως αυτοματοποιημένες ή κι εντελώς απούσες. Μπορώ να κατανοήσω ότι η οδήγηση έρχεται σε δευτερεύοντα ρόλο σε ένα τέτοιο παιχνίδι, αλλά η αλήθεια είναι ότι επειδή αποτελεί ένα συνολικό κομμάτι στον χειρισμό, χτυπάει σαν μια σοβαρή παραφωνία στο γενικό σύνολο.
Αντίστοιχα, η νοημοσύνη του AI είναι κάτω του μετρίου. Αν ένα δέντρο ή ένα μικρό εμπόδιο βρεθεί στο δρόμο των φορτηγών που στέλνουμε για τις μεταφορές, κατά ένα μεγάλο ποσοστό θα αποτύχουν, με την αποστολή να καθίσταται ανεπιτυχής. Είναι απογοητευτικό να βλέπεις ένα γεμάτο φορτίο να χτυπά συνεχώς στον ίδιο βράχο επειδή δεν μπορεί να προσαρμοστεί ελάχιστα στην πορεία. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά τα κομβόι είναι συχνά απαραίτητα για να προχωρήσουμε στην αποστολή οπότε μπορεί να μείνουμε κολλημένοι σε ένα σημείο για πολλούς και περίπλοκους λόγους. Μου έχει πάρει αρκετές ώρες να προσπαθώ να ισιώσω έναν λασπωμένο δρόμο γιατί οι λακκούβες θέτουν σοβαρό εμπόδιο στο δρομολόγιο των φορτηγών μου. Αυτό για πολλούς μπορεί να μη θεωρηθεί αρνητικό, γιατί είναι ένα πραγματικό πρόβλημα που μπορεί να συναντήσει κάποιος σε ένα εργοτάξιο. Παρόλα αυτά για μένα, αυτό έμοιαζε πολλές φορές σαν μεγάλη και αχρείαστη αγγαρεία. Κάτι που ξεπερνάει την γραμμή της προσομοίωσης σε ένα video game, περνώντας σε ένα αίσθημα πραγματικής δουλειάς.
Όσο αφορά τις περιοχές του, το RoadCraft προσφέρει μια ικανοποιητική, αλλά και όμορφη σειρά από επιλογές. Συνάντησα αρκετά τοπία, όπως δασώδεις λόφους, ερήμους και πλημμυρισμένες πόλεις. Υπάρχει αναμφισβήτητα λεπτομέρεια στον οπτικό τομέα. Είναι αρκετά καλογυαλισμένο, με υπέροχους φωτισμούς και παρόλο την έλλειψη κάποιου ζωντανού στοιχείου, οι καιρικές συνθήκες και οι συχνές εναλλαγές του καιρού, πρόσθεταν μια άγρια ομορφιά στην εμπειρία. Μου άρεσε να βλέπω τα αποτυπώματα από τα διαφορετικά οχήματα στο οδόστρωμα, τη λάσπη που αφήναν πίσω τους και την αντανάκλαση του νερού στα αυλάκια που δημιουργούσαν. Όλα αυτά συνθέτουν ένα πολύ ρεαλιστικό σκηνικό, ελκυστικό στο μάτι, αναγνωρίζοντας τη προσοχή που έχει δοθεί σε αυτόν τον τομέα από την Saber Interactive, αφήνοντάς με σίγουρα εντυπωσιασμένο.
Εκεί που θα ήθελα να δω μεγαλύτερη προσοχή είναι στην επιβράβευση και την πρόοδο. Η μόνη εξέλιξη που σου δίνει το παιχνίδι, είναι νέες περιοχές και customisation για τα οχήματα. Το μάζεμα των πόρων δεν μοιάζει να έχει ιδιαίτερη αξία και η ολοκλήρωση κάποιου εργοταξίου, πέρα από την προσωπική ικανοποίηση της επίτευξης, δεν αποφέρει κάτι σημαντικό. Ίσα ίσα, στην επόμενη αποστολή όλα πρέπει να γίνουν πάλι από την αρχή, κάτι που προσωπικά με αποθάρρυνε και μόνο στην ιδέα ότι πρέπει να επενδύσω τόσο για να ξανακάνω κάτι που πάλευα για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα πριν μερικά λεπτά. Έμοιαζε σαν ένα κόσμο που δε μένει ποτέ πραγματικά χτισμένος, παρόλο που είναι το μόνο που κάνεις συνεχώς στο παιχνίδι.
Σε όποια ταλαιπωρία αντιμετώπισα όμως, είχα έναν σοβαρό σύμμαχο. Το παιχνίδι προσφέρει τη δυνατότητα για online co-op με έως και τέσσερις παίκτες. Μπορείς να μπεις σε ένα τυχαίο lobby ή να προσκαλέσεις φίλους ή και τυχαίους παίχτες να βάλλουν ένα χεράκι παραπάνω. Στη δική μου περίπτωση οφείλω να πω ένα τεράστιο χεράκι. Πραγματικά ήταν πολλές οι φορές που άλλοι παίκτες με ξελάσπωσαν και κυριολεκτικά και μεταφορικά. Ειδικά αν κάποιος γνωρίζει τα βασικά και βρίσκεται εκεί για να βοηθήσει, τότε αποτελεί τεράστιο σύμμαχο, εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο και προσθέτει ένα σημαντικό κομμάτι διασκέδασης στην εμπειρία. Από την άλλη, μπορεί να τύχει κάποιος που απλά θα περιφέρεται άσκοπα, ή ακόμα χειρότερα να ανοίγει παραπάνω δουλειές στην ομάδα. Με τη δική μου, σχετικά μικρή εμπειρία με το online, η κοινότητα ήταν άκρως θετική και με βοήθησε πάρα πολύ με τη πρόοδο. Νομίζω ότι αν μπορείτε να μαζέψετε μερικούς φίλους (με βασική προϋπόθεση την υπομονή) και ριχτείτε στα εργοτάξια, το παιχνίδι μπορεί να αποτελέσει μια πολύ ευχάριστη έκπληξη.
Εν κατακλείδι, το RoadCraft θα έλεγα ότι αποτελεί έναν ενήλικο παιδότοπο. Το να μπορείς να διαχειρίζεσαι όλα αυτά τα μηχανήματα, να παλεύεις με τις λάσπες, να επιδιορθώνεις δρόμους και να στήνεις γέφυρες, είναι μια εμπειρία που σπάνια βρίσκεις αλλού. Σίγουρα προσφέρει στιγμές ευχαρίστησης, κυρίως όμως ξεχωρίζει για το κομμάτι της δημιουργίας.
Το παιχνίδι όμως σκοντάφτει στην προσπάθειά του να κάνει περισσότερα από όσα μπορεί να υποστηρίξει. Η άτσαλοι μηχανισμοί της οδήγησης, η μέτρια AI, η απουσία προόδου και η μονότονη ροή των αποστολών, σε αφήνει με αρκετά ανάμεικτα συναισθήματα σε όλη τη διάρκεια του. Το RoadCraft πασχίζει να είναι κάτι μεγάλο, που στον δρόμο του για την επιτυχία, βάζει αρκετές τρικλοποδιές στον εαυτό του. Σαν κάποιος χωρίς μεγάλη αγάπη στα simulation παιχνίδια και που θα χαρακτήριζα ως αρχάριο τον εαυτό μου στο συγκεκριμένο είδος, οφείλω να ομολογήσω πως ένιωσα ότι το παιχνίδι μου έβαλλε δύσκολα. Παρόλα αυτά, πιστεύω πως κάποιος που έχει επενδύσει σε αυτά τα παιχνίδια και ψάχνει να βρει κάτι αντίστοιχο, σίγουρα θα βρει ελαττώματα στο RoadCraft. Αφήνοντάς τα στην άκρη όμως, θα πάρει μια πολύ γεμάτη εμπειρία, με τεράστιο περιεχόμενο. Και λάσπη. Μη ξεχνάμε την ατελείωτη λάσπη.
Το Bossfight.gr ευχαριστεί θερμά την AVE που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες του Review.
Περισσότερα σαν αυτό…

Snowrunner

Construction Simulator

Out of Ore

Captain of Industry
Πληροφορίες
- Είδος: Simulator/Driving
- Developer: Saber Interactive
- Publisher: Focus Entertainment
- Πλατφόρμες: PlayStation 5, Xbox Series, PC
- Tested on: PlayStation 5
- Ημερομηνία κυκλοφορίας: 20 Μαΐου
- PEGI: 3 (Online interactivity)
- Players: Single Player/Multiplayer/Co-Op
- Προοπτική: First Person/Third Person
- Τιμή Κυκλοφορίας: 49.99€
- Links: Website, Twitter, PlayStation Store, Xbox Store, Steam, Epic Games Store