Ninja Gaiden: Ragebound

Ακολουθήστε το μονοπάτι ενός Ninja

Η θρυλική σειρά Ninja Gaiden επιστρέφει το 2025 για τα καλά. Το Ninja Gaiden: Ragebound δεν είναι η πρώτη φορά που η σειρά δοκιμάζει το side scrolling – το έχουμε ξαναδεί με τα κλασικά Ninja Gaiden της δεκαετίας του ’80 στις κονσόλες και τα arcades. Όμως, αυτή τη φορά, τη σκυτάλη παίρνουν η Dotemu και η The Game Kitchen, βάζοντας τη δική τους πινελιά για να μας σερβίρουν ένα φρέσκο πιάτο Ninja Gaiden, που μυρίζει παράδοση αλλά και καινοτομία.

Μέχρι σήμερα, η Koei Tecmo μας είχε συνηθίσει σε ένα καθαρόαιμο hack ’n’ slash ύφος, όπως στην τριλογία Black ή το πρόσφατο Ninja Gaiden 4. Το Ragebound όμως αφήνει πίσω τη full 3D δράση και επιστρέφει σε 2,5D side scrolling με δυνατά platforming στοιχεία. Η αλλαγή αυτή φέρνει μια ευχάριστη ανανέωση στον ρυθμό, ιδανική για μια πιο συμπυκνωμένη εμπειρία διάρκειας περίπου 5–6 ωρών.

NINJA GAIDEN: Ragebound 1

Ακολουθούμε το μονοπάτι του Kenji, ενός Ninja από την περιβόητη Hayabusa Clan, όπου έρχεται στη θέση να προστατέψει τον κόσμο αλλά αυτή τη φορά όχι από την Black Spider Clan. Αντιθέτως, μια Ninja από την Black Spider Clan είναι μαζί του σε αυτό το ταξίδι. Ο καθένας έχει τους δικούς του σκοπούς αλλά ο στόχος τους είναι ίδιος. Να σταματήσουν τον Devil Lord από το να έρθει στον δικό τους κόσμο. Μέσω κάποιων συνθηκών, ο Kenji και η Kumori ενώνουν τις δυνάμεις τους, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Αυτή τη φορά παίζουμε με δύο πρωταγωνιστές ταυτόχρονα, ο καθένας με τις δικές του ικανότητες και δυνάμεις. Για παράδειγμα, η Kuromi χρησιμοποιεί Kunai αντί για ένα Katana, έτσι έχει το προβάδισμα της απόστασης παρά την κοντινή μάχη. Ο Kenji καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, με το να παλεύει με δαίμονες και μη, να σκαρφαλώνει παντού, και να αντιμετωπίζει όποιο boss εμφανιστεί μπροστά του, από τη μεγάλη γκάμα με bosses που προσφέρει το παιχνίδι.

Μέσα στις 18 κύριες αποστολές που έχει το παιχνίδι, και μερικές secret mission, θα πολεμήσουμε αρκετούς εχθρούς από δαίμονες, Ninja, στρατιώτες και άλλα. Αυτή η ποικιλία μου κράτησε το παιχνίδι φρέσκο σε κάθε αποστολή, κάτι που εκτίμησα αρκετά που δεν είχε “ανακυκλωμένους” εχθρούς.

Μια παρομοίωση που θα έκανα για το Ninja Gaiden: Ragebound, θα ήταν το Catherine. Ξέρω ότι μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά ο τρόπος που μου μάθαινε το παιχνίδι πως να αντιμετωπίζω διαφορετικούς εχθρούς και με αλλιώτικους τρόπους, μου θύμισε αρκετά αυτό το κομμάτι μάθησης που έχει το Catherine σε κάθε διαφορετική πίστα, για να αντιμετωπίσεις τους γρίφους του παιχνιδιού.

Το Ninja Gaiden: Ragebound με κράτησε σε εγρήγορση με τον γρήγορο τρόπο παιχνιδιού του, και την ομαλότητα που είχε. Το βρήκα αρκετά διασκεδαστικό και γρήγορο, χωρίς να είναι αρκετά απαιτητικό. Παράλληλα δεν έχει ιδιαίτερα περίπλοκο τρόπο μάχης, είναι αρκετά προσβάσιμο για πολλούς ενώ παρέχει και μια έξτρα δυσκολία για τους πιο απαιτητικούς. Μιλώντας για τη δυσκολία του παιχνιδιού, βρήκα μερικά difficulty spikes σε μερικές αποστολές, αλλά όχι κάτι που θεωρώ άδικο όπως σε άλλους Hack n’ Slash τίτλους του Ninja Gaiden.

Το παιχνίδι δεν έχει κάποιο level up ή skill tree, που το κάνει ακόμα πιο προσιτό. Μερικά upgrades σε μορφή talisman για το κάθε τρόπο παιχνιδιού που θέλει να έχει ο παίκτης. Με βάση αυτού, θα ήθελα να πω πως ένα talisman έκανε το παιχνίδι αρκετά εύκολο, δίνοντας μας τη δυνατότητα να γεμίζουμε HP με κάθε εχθρό που σκοτώνουμε. Έτσι, οι χαρακτήρες μας έχουν διαρκώς υγεία, βγάζοντας από τη μέση κάθε δυσκολία. Ωστόσο, όλα αυτά είναι προαιρετικά, κάτι που είναι αρκετά σεβαστό. Μιλώντας για τη δυσκολία, το παιχνίδι υποστηρίζει και ένα “Assist Mode” που κάνει το παιχνίδι όσο εύκολο θέλει ο παίκτης. Με ρυθμίσεις όπως να δεχόμαστε λιγότερο damage, να ασκούμε εμείς περισσότερο κλπ. Είναι εξαιρετικό όταν βλέπεις παιχνίδια να σέβονται τον παίκτη τους.

NINJA GAIDEN: Ragebound 8

Το Ninja Gaiden: Ragebound δεν είναι απλώς ένα spin-off, αλλά μια πλήρης καλλιτεχνική ανανέωση της σειράς, υπό την ηγεσία μιας ομάδας που κατανοεί πλήρως τόσο την κληρονομιά όσο και τη σύγχρονη αισθητική. Η πιο εντυπωσιακή αλλαγή είναι το καλλιτεχνικό στυλ, το οποίο αντικαθιστά τον φωτορεαλισμό με μια τολμηρή αισθητική 2,5D. Τα γραφικά συνδυάζουν χειροποίητες λεπτομέρειες με στιλιζαρισμένο φωτισμό και χρώματα, που θυμίζουν την κλασική ιαπωνική τέχνη με μελάνι, σε συνδυασμό με σύγχρονες επιρροές από το νέον. Τo περιβάλλον είναι υπέροχα αποδοσμένο, μεταβαίνοντας από ομιχλώδη ιερά και σκιερές στέγες σε φλεγόμενα υπερφυσικά πεδία μάχης, διατηρώντας παράλληλα μια αίσθηση χωρικής βάθους που κάνει τη δράση  σε πλευρική προοπτική να φαίνεται φρέσκια και κινηματογραφική. Οι κινούμενες εικόνες είναι ρευστές, αντανακλώντας την ενέργεια των κλασικών arcade beat-’em-ups, αλλά με την καθαρή τελική πινελιά που θα περίμενε κανείς από μια μοντέρνα κυκλοφορία.

Τα γραφικά συνοδεύονται από ένα soundtrack που συνδυάζει τέλεια το παλιό και το νέο. Η μουσική αντλεί από παραδοσιακά ιαπωνικά όργανα, όπως τα τύμπανα taiko και τα φλάουτα shakuhachi, ενώ τα συνδυάζει με σκοτεινά ambient sounds και παλλόμενους ηλεκτρονικούς ρυθμούς. Το αποτέλεσμα είναι μια μουσική που αντικατοπτρίζει τον τόνο του παιχνιδιού: μυθική αλλά μοντέρνα, στοχαστική αλλά έντονη. Ανυψώνει τον ρυθμό της κάθε στιγμής, φουσκώνει κατά τη διάρκεια των συναντήσεων με τα bosses και επιστρέφει σε μια απόκοσμη ησυχία κατά τη διάρκεια των αφηγηματικών ρυθμών ή της κρυφής εξέλιξης.

NINJA GAIDEN: Ragebound 11

Πίσω από την ανάπτυξη του Ragebound βρίσκεται η Dotemu, ένα στούντιο γνωστό για την αναβίωση αγαπημένων franchise με προσοχή και ταλέντο. Η επιτυχημένη δουλειά τους στο Streets of Rage 4 και το TMNT: Shredder’s Revenge κέρδισε ευρεία αναγνώριση, και εδώ, έχουν συνεργαστεί με την Team Ninja για να επιτύχουν μια έξυπνη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και παράδοσης. Αντί να αναδημιουργήσει έναν παλιό τίτλο Ninja Gaiden, η Dotemu επέλεξε να ερμηνεύσει εκ νέου το πνεύμα του — γρήγορες, βίαιες μάχες και κομψή φαντασία, μέσα από ένα νέο οπτικό και μηχανικό πρίσμα. Και λειτουργεί.

Εν ολίγοις, το Ragebound φαίνεται και ακούγεται φανταστικό, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι μοιάζει με ένα έργο πάθους. Είναι φτιαγμένο με την ακρίβεια και τον σεβασμό ενός αφιερώματος σε fans, αλλά παραδίδεται με την ικανότητα έμπειρων developers που ξέρουν πώς να κάνουν το παλιό να φαίνεται και πάλι καινούργιο. To Ninja Gaiden: Ragebound θα μείνει στην ιστορία σαν ένα παιχνίδι που σέβεται το κοινό του και δε φοβάται να πάρει ρίσκα.

NINJA GAIDEN: Ragebound 13

Το Bossfight.gr ευχαριστεί θερμά την εκδότρια εταιρεία που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες του Review.


Περισσότερα σαν αυτό…

The Messenger

Blasphemous

Mark of the Ninja: Remastered

Katana ZERO

Πληροφορίες

  • Είδος: Hack and slash/Beat ’em up
  • Developer: The Game Kitchen
  • Publisher: Dotemu
  • Πλατφόρμες: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series, Nintendo Switch, PC
  • Tested on: PlayStation 5 PRO
  • Ημερομηνία κυκλοφορίας: 31 Ιουλίου
  • PEGI: 16 (Strong Violence)
  • Players: Single Player
  • Προοπτική: Side-View
  • Τιμή Κυκλοφορίας: 24.99€
  • Links: Website, Twitter, PlayStation Store, Xbox Store, Nintendo eShop, Steam

Ninja Gaiden: Ragebound

9

ΒΑΘΜΟΣ

9.0/10

ΘΕΤΙΚΑ

  • Πανέμορφο Art-style
  • Εξαιρετική ακουστική εμπειρία
  • Καλή γκάμα εχθρών
  • Σωστή διάρκεια παιχνιδιού

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Μερικά difficulty spikes
  • Τα platfmorming κομμάτια είχαν έλλειψη φαντασίας
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Διαβάστε περισσότερα

Ανδρέας Αγγελόπουλος

Ο Αντρέας είναι το νέο μέλος του Bossfight.gr. Σκληροπυρηνικός gamer που δεν παίζει τα games κάτω από Hard, πιστεύει πως τα games είναι τέχνη και έχει μανία με τα ζώα.
Δείτε επίσης
Close
Back to top button