
Το GTA Online αποτελεί σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα φαινόμενα στην ιστορία του gaming. Όμως, όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο πρώην προγραμματιστής της Rockstar, Obbe Vermeij, το multiplayer mode του Grand Theft Auto παραλίγο να είχε ξεκινήσει ήδη από το GTA III.
Σε πρόσφατη ανάρτηση του στο Twitter, ο Vermeij αποκάλυψε ότι υπήρχε ένα πρώιμο, εσωτερικό deathmatch prototype για το GTA III, στο οποίο οι παίκτες μπορούσαν να πολεμούν μεταξύ τους και να κάνουν respawn ελεύθερα στους δρόμους της Liberty City. Ωστόσο, το σχέδιο εγκαταλείφθηκε λόγω χρονικών περιορισμών και τεχνικών δυσκολιών, ειδικά επειδή απαιτούσε ακριβή συγχρονισμό μεταξύ των παικτών, κάτι που ήταν εξαιρετικά δύσκολο την εποχή εκείνη.
GTA1 and 2 had LAN multiplayer. To save bandwidth, they only sent keypresses between machines — assuming the game state was 100% deterministic. That meant every game had to run in perfect sync, at the framerate of the slowest PC.
In practice, this wasn’t always reliable. I… pic.twitter.com/Oha4VQvn1q
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) June 18, 2025
Το όραμα όμως δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ. Στο Vice City, η Rockstar προσέλαβε developers με εμπειρία στα δίκτυα, αλλά τελικά το multiplayer κόπηκε ξανά. Στο San Andreas, η ιδέα μετατράπηκε σε ένα απλό local co-op mode, λόγω των περιορισμών του PS2.
Μόλις με το GTA IV, το online στοιχείο έγινε επιτέλους πραγματικότητα, ενώ απογειώθηκε στο GTA Online μέσω του GTA V. Πλέον, σχεδόν 100.000 παίκτες παίζουν καθημερινά στο Steam, χωρίς να υπολογίζονται οι κονσόλες. Το GTA Online αποτελεί βασικό πυλώνα της Rockstar, και οι fans περιμένουν με ανυπομονησία να δουν πώς θα εξελιχθεί η εμπειρία με το GTA VI και τη νέα γενιά multiplayer περιεχομένου.
Αξίζει να αναφέρουμε πως πρόσφατα, ο Vermeij απασχόλησε ξανά τη κοινότητα όταν σχολίασε την κυκλοφορία ενός φημολογούμενου remaster για το Grand Theft Auto IV.