
Η ιστορία πίσω από τη δημιουργία του Clair Obscur: Expedition 33 δεν μοιάζει με κανένα άλλο παιχνίδι. Ο σκηνοθέτης του παιχνιδιού Guillaume Broche, πρώην developer της Ubisoft, αποκάλυψε σε συνέντευξή του στο BBC πως έφυγε από την Ubisoft απλώς επειδή είχε βαρεθεί και ήθελε να φτιάξει κάτι δικό του. Κάπως έτσι ξεκίνησε ένα project που 5 χρόνια μετά πουλά πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα και διεκδικεί τον τίτλο του Game of the Year 2025.
Πριν καν εξασφαλίσει χρηματοδότηση, ο Broche δημιουργούσε την ομάδα του μέσω Reddit και forums, ψάχνοντας ταλέντα σε ανεπίσημες πλατφόρμες. Η σεναριογράφος Jennifer Svedberg-Yen δεν είχε καμία εμπειρία, έστειλε voice demo για πλάκα και κατέληξε να γράφει την ιστορία του παιχνιδιού, μία ιστορία που τώρα επαινείται σχεδόν ομόφωνα.

Ο συνθέτης Lorien Testard προσλήφθηκε επειδή είχε αλληλοεπιδράσει με τον Broche στα σχόλια του λογαριασμού του στο Soundcloud. Το core team του παιχνιδιού αποτελούνταν από μόλις 30 άτομα, τα περισσότερα χωρίς εμπειρία σε AAA ανάπτυξη.
Ο ίδιος ο Broche αποδίδει την επιτυχία του παιχνιδιού σε “απίστευτη τύχη” και το lockdown, που ώθησε πολλούς να δοκιμάσουν νέες δημιουργικές διεξόδους. “Έχουμε μια απίθανη ομάδα κυρίως από junior άτομα, αλλά είναι τόσο ταλαντούχοι και αφοσιωμένοι. Ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω ότι λειτούργησε” δήλωσε ο Broche.
Πέντε χρόνια αργότερα, με το Clair Obscur: Expedition 33 να βρίσκεται στη κορυφή του Metacritic, αποδείχθηκε πως ο Broche είχε δίκιο.