Don't Scream

Αν φωνάξεις, ξεκινάς από την αρχή.

Το να περιπλανιέσαι στο δάσος το βράδυ και απλά να ακούς τους όμορφους και χαλαρωτικούς ήχους της φύσης και του περιβάλλοντος είναι σίγουρα μια μοναδική εμπειρία για πολλούς. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που αυτό το δάσος είναι τρομακτικό, στοιχειωμένο και κρύβει κινδύνους με παραφυσικά πνεύματα να καραδοκούν; Tην απάντηση έρχεται να δώσει το Don’t Scream.

Με γνώμονα λοιπόν το τρομακτικό σκοτεινό νυχτερινό δάσος, δύο κολλητοί φίλοι, ο Joure και ο Joe αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα indie ψυχολογικό παιχνίδι τρόμου που ονομάζεται Don’t Scream.

Το Don’t Scream αναπτύχθηκε στη μηχανή γραφικών Unreal Engine 5 και κυκλοφόρησε σε early access τον Οκτώβριο του 2023 αποκλειστικά για PC. Ένα χρόνο μετά, τον Οκτώβριο του 2024 ο τίτλος κυκλοφόρησε σε πλήρη έκδοση. Κατά την κυκλοφορία της early access το Don’t Scream γνώρισε μεγάλη αναγνωσιμότητα κυρίως για την εντυπωσιακή και πρωτότυπη λειτουργία με την οποία το παιχνίδι ακούει τον παίκτη μέσα από το μικρόφωνό του. Αν θέλετε λοιπόν να παραμείνετε ζωντανοί και να επιβιώσετε, θα πρέπει ή να ψιθυρίσετε ή ακόμα καλύτερα να μη μιλάτε καθόλου, αλλιώς το παιχνίδι ξεκινάει από την αρχή. Επίσης, το παιχνίδι δεν θα σας βάλει στο πετσί κάποιου ρόλου καθώς δεν έχει ιστορία.

Οι developers του Don’t Scream μας μεταφέρουν σε ένα δάσος το έτος 1993 όπου και το παιχνίδι ξεκινάει από ένα παρατηρητήριο δίνοντας μας ελάχιστα λεπτά στη διάθεσή μας να εξερευνήσουμε τον περιβάλλοντα χώρο πριν μπούμε “στο ψητό”. Καθώς κατεβαίνουμε από το watch tower και μπαίνουμε στο πυκνό δάσος, σιγά σιγά ακούγεται μια σειρήνα, ο ήλιος δύει και ξαφνικά όλο το τοπίο το αγκαλιάζει μια τρομακτική νύχτα. Τα φαντάσματα που παραμονεύουν τριγύρω μας στο μυστήριο Pineview Forest προσπαθούν να μας τρομάξουν όμως εμείς στη πραγματικότητα δεν πρέπει να φωνάξουμε διόλου. Με μόνο όπλο μια βιντεοκάμερα της εποχής και προς αναζήτηση μπαταριών για τον φακό, οφείλουμε να ανακαλύψουμε τα μυστικά του στοιχειωμένου δάσους.

Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό του Don’t Scream είναι πως ο χρόνος μετράει αντίστροφα μόνο όταν ο χαρακτήρας κινείται. Οπότε μην έχετε την εντύπωση ότι αν κάτσετε 18 λεπτά ακίνητοι θα επιβιώσετε διότι ο χρόνος θα “παγώσει”. Αν φωνάξετε και πεθάνετε το παιχνίδι θα σας ξεκινήσει σε ένα άλλο σημείο μέσα στο δάσος αλλά ευτυχώς στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης υπάρχει ως σύμμαχος ένα βελάκι το οποίο δείχνει ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσουμε. Στην περιπλάνηση μας στο δάσος θα βρεθούμε σε φάρμες, παλιά εγκαταλελειμμένα σπίτια, νεκροταφείο και άλλα ενώ κάθε μπαταρία που βρίσκεται για την κάμερα σας επιτρέπει να δείτε τι πραγματικά συνέβη στο μέρος που την βρήκατε μόλις επιστρέψετε στο αρχικό μενού του τίτλου.

Το δάσος είναι πραγματικά μεγάλο με αρκετές τοποθεσίες και η εξερεύνηση θα σας φέρει αντιμέτωπους με φαντάσματα προκαλώντας σας δυνατά jumpscares με αποτέλεσμα να φωνάξετε. Σε περίπτωση δε, που δεν καταφέρετε να βρείτε μπαταρία για την κάμερα και ο χρόνος τελειώσει, είναι game over.

Τα γραφικά του Don’t Scream δεν θα έλεγα ότι είναι άσχημα και τείνουν προς ρεαλιστικά. Αυτό οφείλεται στην πραγματική μετάβαση που έχουν κάνει οι developers για να ταξιδέψουμε πίσω στο παρελθόν με την τεχνολογία όπως ήταν τότε, χρησιμοποιώντας ένα φίλτρο που κάνει πραγματικά την βιντεοκάμερα να δείχνει τα βίντεο με ποιότητα από την δεκαετία των ’90s. Για αυτό θα δείτε την οθόνη σας να “τρεμοπαίζει”. Όσοι αντιμετωπίζετε προβλήματα με έντονες εναλλαγές χρωμάτων και “τρέμουλο” οθόνης, καθαρά για λόγους υγείας, σας συνιστώ να το αποφύγετε διότι ενδέχεται να το βρείτε αρκετά ενοχλητικό και να σας δημιουργήσει ζαλάδες κ.α. Για να ζήσετε όμως μια εμπειρία που δεν συναντάμε συχνά σε βιντεοπαιχνίδια, δοκιμάστε να παίξετε με ανοιχτό μικρόφωνο και απολαύστε τα λεπτομερή ηχητικά εφέ του περιβάλλοντα χώρου, του αέρα, των ψιθύρων, των διαφόρων jumpscare καθώς και την αρκετά σφιχτή ατμόσφαιρα.

Ο χαρακτήρας του παιχνιδιού έχει βασικές κινήσεις, απλό περπάτημα και τρέξιμο. Όσοι έχετε αραχνοφοβία, το παιχνίδι σας προειδοποιεί να απενεργοποιήσετε αυτή τη λειτουργία ώστε να μην βλέπετε αράχνες.

Το Don’t Scream, όπως ακριβώς και το A Quiet Place: The Road Ahead χρησιμοποιεί μια εξαιρετική λειτουργία όπου το παιχνίδι ακούει τον χρήστη σε πραγματικό χρόνο από το μικρόφωνό του και έχει την ανάλογη αλληλεπίδραση. Αυτό από μόνο του προσφέρει μια διαφορετική πινελιά από αυτές που έχουμε συνηθίσει. Η προσμονή των jumpscare σας μεταφέρει τον φόβο του θανάτου κρατώντας σας σε αγωνία ώστε να μην φωνάξετε. Δυστυχώς, μην περιμένετε story mode καθώς ο τίτλος στοχεύει στο να σας τρομάξει ενώ η κύρια αποστολή του είναι να μην κάνετε θόρυβο από το μικρόφωνο διότι θα ξεκινήσετε ξανά από την αρχή αλλά σε διαφορετικό σημείο μέσα στο δάσος.

Ενώ το Don’t Scream δείχνει αρκετά όμορφο και σας κρατάει σε αγωνία καθ’ όλη τη διάρκεια που θα παίξετε, η συνολική ροή του δεν υπερβαίνει τα 20 λεπτά. Πρόκειται για ένα walking simulator στο οποίο συμβαίνουν τυχαία jumpscares ενώ το τελείωμά του θυμίζει extraction shooter.

Το Bossfight.gr ευχαριστεί θερμά την εκδότρια εταιρεία που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες του Review.

 


Περισσότερα σαν αυτό…

Fears to Fathom – Home Alone

Beyond Hanwell

Silent Breath

Phasmophobia

Πληροφορίες

  • Είδος: Horror
  • Developer: Digital Cybercherries
  • Publisher: Digital Cybercherries
  • Πλατφόρμες: PC (Steam)
  • Tested on: PC
  • Ημερομηνία κυκλοφορίας: 28 Οκτωβρίου
  • PEGI: –
  • Players: Single Player
  • Προοπτική: First-Person
  • Τιμή Κυκλοφορίας: €14,79
  • Links: Website, Twitter, Steam

Don't Scream

6

ΒΑΘΜΟΣ

6.0/10

ΘΕΤΙΚΑ

  • Το feature ανίχνευσης φωνής από το μικρόφωνο
  • Υπέροχα γραφικά εποχής και λεπτομερή ηχητικά εφέ
  • Τρομακτικά και απότομα jumpscares

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Η διάρκεια του ίσως να μην ικανοποιήσει πολλούς
  • Το φίλτρο των '90s ενδέχεται να ενοχλήσει κάποιους
+1
1
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Διαβάστε περισσότερα

Κωνσταντίνος Κρεμμύδας

Ο Κωνσταντίνος είναι παλαίμαχος της gaming βιομηχανίας με συνεργασίες με eSports οργανισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό. Σκληροπυρηνικός PC gamer αλλά αγαπάει και το PlayStation. Λατρεύει τα online shooters και τα MMORPG, το The Last of Us και τη σειρά Assassin’s Creed. Στον ελεύθερο του χρόνο θα τον βρείτε να κάνει video editing και να δημιουργεί κόσμους στην Unreal Engine.
Δείτε επίσης
Close
Back to top button