S.O.L Search of Light

Ένα ιδιαίτερο παιχνίδι με πολλά πρόσωπα

Το S.O.L Search of Light είναι ένα μικρό σε διάρκεια indie παιχνίδι, που μας έρχεται από την ομάδα ανάπτυξης Trigger the Monster, με publisher τη Firenut Games. Το παιχνίδι περιγράφει τον εαυτό του ως ένα σκοτεινό steampunk παιχνίδι εξερεύνησης, το οποίο το βρίσκω ως ένα σημείο σωστό, καθώς αναμιγνύει επίσης κι άλλα βασικά στοιχεία στον πυρήνα του. Προσωπικά θα πρόσθετα και το είδος του Tower Defence με έντονα roguelite στοιχεία. Ο τίτλος κυκλοφορεί από τον περασμένο Απρίλιο και μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στις κυκλοφορίες του Καλοκαιριού, παρόλο που υπήρχαν μεγάλες προοπτικές, σε ένα είδος που μέχρι στιγμής δεν έχει ιδιαίτερο ανταγωνισμό.

Όταν μάθαμε για την κυκλοφορία του S.O.L Search of Light, μας κέντρισε σίγουρα το ενδιαφέρον με την πρώτη ματιά. Η πρώτη μου εντύπωση μαζί του, μου πέρναγε ένα Tim Burton ύφος, σε ένα σκοτεινό steampunk περιβάλλον, που παλεύεις σκοτεινούς δαίμονες και τέρατα. Σίγουρα φαινόταν αρκετά ενδιαφέρον οπτικά, αλλά χωρίς να έχω καταλάβει απόλυτα τον σκοπό και το gameplay του. Το παιχνίδι δεν είναι περίπλοκο, αλλά συνδυάζει πολλά πράγματα και ίσως το κάνει δύσκολο για τον εαυτό του. Θα μπορούσε να εμβαθύνει ίσως στα πράγματα που μπορεί να κάνει καλά, αποκτώντας και μια πιο ξεκάθαρη ταυτότητα. Αυτό βέβαια πρόκειται καθαρά για προσωπική εκτίμηση, το παιχνίδι έχει παραδώσει τις δικές του ιδέες και προσφέρει το δικό του περιεχόμενο. Ας αναλύσουμε τους τομείς του παιχνιδιού και να τα βάλλουμε όλα σε μια σειρά λοιπόν.

Το παιχνίδι αρχικά δηλώνει αφηγηματικό. Εδώ μπορώ να πω ότι έχω έντονες αμφιβολίες. Το παιχνίδι δεν παρουσιάζει καμία απολύτως ιστορία και η όποια αφήγηση συνάντησα από NPCs δεν έβγαζε κάποιο νόημα. Στο παιχνίδι λοιπόν, χειριζόμαστε έναν αινιγματικό χαρακτήρα, που βρίσκεται παγιδευμένος σε έναν αφιλόξενο υπόγειο κόσμο, που προσπαθεί να του ξεφύγει και να αναδυθεί στα υψηλότερα επίπεδα.

Στην προσπάθεια αυτή, έχει σύμμαχους και τα ρομπότ του κόσμου αυτού, σε μια σχέση ‘δούναι και λαβείν’. Τα βοηθάμε με εξαρτήματα που χρειάζονται κι εκείνα με τη σειρά τους είτε επισκευάζουν το οχυρό μας είτε το προστατεύουν από τυχόν επιθέσεις. Οι όποιοι διάλογοι του παιχνιδιού, έρχονται μετά από τη βοήθεια μας σε κάποια ρομπότ και οφείλω να πω ότι με άφησαν με το ίδιο συναίσθημα που με αφήνει η ανάγνωση μετά από ένα fortune cookie. Περισσότερο μπερδεμένο σε σχέση με πριν. Γενικές αερολογίες που δεν είσαι σίγουρος για τι ακριβώς μιλάει.

Για να καλυφθεί αυτό, βοηθάει το ύφος του παιχνιδιού. Είναι λίγο μυστήριο και σκοτεινό, οπότε για κάποιο λόγο όλο αυτό στο πίσω μέρος του κεφαλιού δε σε απασχολεί τόσο. Οφείλω να πω, πως η αισθητική του μου άρεσε. Όπως προανέφερα, αυτή ήταν που με τράβηξε στον τίτλο γιατί μου πέρναγε κάτι σε animation ταινία του Tim Burton. Δε με απογοήτευσε σε αυτόν το τομέα και συνέχισε να μου περνάει την ίδια αίσθηση και εντός του παιχνιδιού. Μόνιμο σκοτάδι, ένα συνεχώς δύσβατο και αφιλόξενο περιβάλλον που ανά στιγμές σε έπνιγε. Το στοιχείο του goth επικρατεί παντού και είναι αυτό που ορίζει την όποια ταυτότητα του τίτλου.

Όσο αφορά το gameplay του S.O.L μας βρίσκει να κάνουμε αρκετά πράγματα. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που συναντάω πρώτη φορά, είναι ο τρόπος στη διαχείρισή των πόρων του. Στο παιχνίδι καλούμαστε να συλλέξουμε νερό υπό τη μορφή κρυστάλλων, το οποίο το χρησιμοποιούμε για αναβαθμίσεις εντός του χωριού, κυρίως για την κατασκευή κτιρίων. Αυτό που το κάνει όμως να ξεχωρίζει, είναι ότι οι ίδιοι κρύσταλλοι αποτελούν και τη ζωή μας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε σωστή κατανομή και διαχείριση των κρυστάλλων πριν ξεκινήσουμε για ένα νέο ταξίδι στα βάθη της μαύρης τρύπας. Αυτό γίνεται με τη μορφή ενός χάρτη, που πρέπει να χαράξουμε τη δική μας πορεία μέχρι τον τελικό προορισμό του. Είναι σχετικά παρόμοια δοσμένο όπως στο Slay The Spire, δίνοντας μας την επιλογή ανάμεσα σε μονοπάτια που είναι χωρισμένα σε puzzle, περισσότερους εχθρούς, περισσότερα λάφυρα ή ένα τυχαίο μονοπάτι που μπορεί να τα συνδυάζει. Από όλα αυτά, θα σας πρότεινα να μείνετε μακριά από τα μονοπάτια με τα puzzle για λόγους που θα εξηγήσω στη συνέχεια. Ο τελικός προορισμός του κάθε χάρτη ολοκληρώνεται με ένα boss που θα θέλει να επιτεθεί στο χωριό μας.

Ο χαρακτήρας μας ξεκινώντας το παιχνίδι, δε διαθέτει μεγάλη πληθώρα σε κινήσεις, κάτι που βελτιώνεται όμως μετέπειτα, όσο υπάρχει πρόοδος στο παιχνίδι. Μέσω διάφορων αντικειμένων που βρίσκουμε εντός παιχνιδιού, μπορούμε να εξελίξουμε τις κινήσεις του χαρακτήρα μας, κάτι αρκετά χρήσιμο -αν όχι αναγκαίο- για την εξέλιξη της πορείας μας. Απλές κινήσεις, όπως ένα επιπλέον άλμα ή μια επιπλέον επίθεση μπορεί να αλλάξουν όλη την προσέγγιση στο παιχνίδι και να κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη.

Τις μάχες του παιχνιδιού κάθε άλλο παρά συναρπαστικές θα τις περιέγραφα. Καταλαβαίνω ότι πρόκειται για μια indie παραγωγή με χαμηλό production value, που δυστυχώς αντικατοπτρίζεται και μέσα στο παιχνίδι. Δεν υπάρχει ιδιαίτερη ποικιλία στους εχθρούς που περιορίζονται σε μία κίνηση. Αυτό το κάνει αρκετά προβλέψιμο χωρίς να προσφέρει κάτι καινούριο στον παίχτη. Η έλλειψη οποιουδήποτε μηχανισμού αποφυγής το κάνει ακόμα πιο άβολο στον χειρισμό επίσης. Γενικά το combat του παιχνιδιού δεν το βρήκα καθόλου ευφάνταστο και διασκεδαστικό, όσο και αν προσπάθησα να επενδύσω.

Το παιχνίδι δοκιμάστηκε στο Nintendo Switch, οπότε δε γνωρίζω την τεχνική του κατάσταση στις υπόλοιπες πλατφόρμες. Στο Switch οπότε, το παιχνίδι δε δείχνει σε καμία περίπτωση άσχημο, δε θα το έλεγα όμως και όμορφο. Θεωρώ ότι του έλειπαν μερικές λεπτομέρειες και λίγος χρόνος καλλωπισμού παραπάνω. Το πιο σημαντικό και μεγάλο πρόβλημα (μεταξύ άλλων) που αντιμετωπίζει το S.O.L όμως είναι σίγουρα στην απόδοση. Αντιμετώπισα αρκετά προβλήματα με bugs και glitches που δοκίμασαν αρκετά την υπομονή μου. Μερικά με καλή θέληση μπορούμε να τα παρακάμψουμε, όπως για παράδειγμα το να αλλάζουν χρώμα κάποια κτίρια. Εφόσον δεν επηρεάζουν την έκβαση του παιχνιδιού δεν είναι μεγάλο το πρόβλημα. Υπήρχαν συνεχώς όμως θέματα που με δυσκόλευαν στη συνέχεια του παιχνιδιού. Μου έτυχε μερικές φορές να μη με αφήνει να προχωρήσω στο επόμενο μονοπάτι του χάρτη και να μένω κολλημένος στο σημείο της επιλογής. Ο μόνος τρόπος που κατάφερα να το λύσω, ήταν με την επανεκκίνηση του παιχνιδιού, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να χάσω την πρόοδο μου.

Θέλω να δώσω ακόμα ένα τελευταίο παράδειγμα, επειδή δε θέλω να σταθώ περισσότερο στον τομέα αυτό, πιο πολύ σαν συμβουλή. Ανέφερα για τα μονοπάτια με τα puzzle και ότι θα πρότεινα να προσπεραστούν. Τα puzzle του παιχνιδιού είναι physics based. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει μια διαδραστικότητα είτε με τα αντικείμενα μεταξύ τους, είτε με το περιβάλλον. Σπάνια υπήρχε φορά που κάποια πέτρα η κολόνα δεν ήταν “κολλημένη” στα γραφικά και ήθελε τεράστια προσπάθεια από μεριάς μου να τη “ξεκολλήσω” και ακόμα και αν το κατάφερνα, υπήρχαν φορές που θα κόλλαγε σε κάποιο άλλο σημείο του γρίφου. Το στήσιμο γινόταν επίσης με έναν cursor που δεν ήταν καθόλου ευχάριστος στον χειρισμό και δυσκόλευε περισσότερο τις προσπάθειές μου.

Ο ακουστικός τομέας του S.O.L είναι εξίσου απλός. Κυρίως απαρτίζεται από ένα απαλό ambient, που προσαρμόζεται ανάλογα με τα δρώμενα στο gameplay. Έχουμε και την ύπαρξη μια χαμηλής μελωδίας στο υπόβαθρο που σε γενικές γραμμές περνάει απαρατήρητη. Αυτό που μένει κυρίως από την ακουστική εμπειρία, είναι η αλληλεπίδραση των κινήσεων μας με το περιβάλλον και το ambient που τις συντροφεύει. Επικρατεί κυρίως δηλαδή μια ηρεμία στον ήχο, κάτι που περνάει τη μοναξιά και το άγχος ενός άγνωστου και αφιλόξενου κόσμου.

Το S.O.L Search of Light είναι ένα όμορφο στο μάτι παιχνίδι που δεν εκπληρώνει σε καμία περίπτωση τις υποσχέσεις και τις προσδοκίες του. Υποφέρει από μια κρίση ταυτότητας, που το συντροφεύουν και πολλά τεχνικά ζητήματα.

Δεν μπορώ να κρύψω, πως ο χρόνος μου μαζί του δεν ήταν ιδιαίτερα ποιοτικός. Δυστυχώς, δε μοιάζει καθόλου έτοιμο και ελπίζω να δεχτεί κάποια μελλοντικά update, ώστε τουλάχιστον να τρέχει σωστά. Μέχρι τότε, θα μου ήταν πολύ δύσκολο να το προτείνω. Δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει στις κυκλοφορίες ενός -μέχρι στιγμής- ήρεμου καλοκαιριού, κάτι που δεν είναι σίγουρα τυχαίο. Για όσους το έχουν βάλει ήδη στο “ραντάρ” τους, θα πρότεινα τουλάχιστον να είναι επιφυλακτικοί, αν όχι να περιμένουν λίγο ακόμα για τυχόν βελτιώσεις και προσθήκες.

To Bossfight.gr ευχαριστεί θερμά την εκδότρια εταιρεία που μας παραχώρησε το παιχνίδι για τις ανάγκες του Review.


Περισσότερα σαν αυτό…

Dream Engines: Nomad Cities

Oxygen not Included

Autoforge

The Riftbreaker

Πληροφορίες

  • Είδος: Platform, Adventure
  • Developer: Trigger the Monster
  • Publisher: Firenut Games
  • Πλατφόρμες: PS4, PS5, Switch, PC
  • Tested on: Switch OLED
  • Ημερομηνία κυκλοφορίας: 25 Απριλίου
  • PEGI: 7 (Mild Violence)
  • Players: Single player
  • Προοπτική: Sideview
  • Τιμή Κυκλοφορίας: 19,99€
  • Links: Website, PlayStation Store, Nintendo eShop, Steam, Twitter

S.O.L Search of Light

4

ΒΑΘΜΟΣ

4.0/10

ΘΕΤΙΚΑ

  • Όμορφη ατμόσφαιρα
  • Μερικές πρωτότυπες ιδέες

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Άτσαλος χειρισμός
  • Πολλά προβλήματα στην απόδοση
  • Έλλειψη ταυτότητας
+1
4
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Διαβάστε περισσότερα

Γιώργος Μανωλάκης

Μερικοί θρύλοι λένε πως γεννήθηκε με μία κονσόλα στα χέρια. Άλλοι, πως είναι ο μεγαλύτερος εκπαιδευτής Pokemon που έχει υπάρξει ποτέ. Εκείνος σεμνός και συγκροτημένος, έτοιμος να αποδεχτεί κάθε πρόκληση που θα συναντήσει στο διάβα του. Πέρα για την αγάπη του στα Pokemon, περνάει αρκετές ώρες παίζοντας single player/story driven games.
Δείτε επίσης
Close
Back to top button